گوگل سرچ کنسول تحلیل عملکرد سایت مثل یک متخصص!
گوگل سرچ کنسول بررسی تمام ابعاد و قابلیتهای آخرین نسخه
برای اینکه بتوانید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما کمک کند تنها کافی است با اکانت gmail خود وارد سرچ کنسول شوید و از add aproperty نسبت راه اندازی آن برای سایت خود اقدام کنید. Google Search Console یک سرویس رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود و به شما کمک میکند تا بتوانید سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت، حفظ و عیبیابی کنید. شما میتوانید گزارشهای مربوط به پروفایل نویسندههای سایت خود را در بخش Profile page گوگل سرچ کنسول مشاهده کنید. برای انجام این کار، گزینه «Sitemaps» را از زیر مجموعه Indexing گوگل سرچ کنسول انتخاب و URL نقشه سایت XML خود را در کادر «Enter sitemap URL» وارد کنید، سپس روی «Submit» بزنید. ممکن است اعداد نمایش داده شده در سرچ کنسول با آمار واقعی متفاوت داشته باشد.
طراحی و معرفی نقشه سایت سرعت ایندکس صفحات را افزایش داده و بودجه خزندههای گوگل را مدیریت میکند. در این بخش تعریف دقیقی از نقشه سایت، کاربرد و نحوه استفاده از آن ارائه شده و در ادامه مدیریت نقشه سایت در پنل سرچ کنسول را میآموزیم. تمرکز اصلی ابزار گوگل سرچ کنسول بر روی صفحات سایت میباشد و اطلاعات مفید و مختلفی را دربارهی صفحات سایت گزارش میدهد. بنابراین نحوه کار با گوگل سرچ کنسول برای وبمسترها و سئوکاران، در بحث آنالیز و تحلیل سایت بسیار مهم و مفید است. Hotjar مجموعهای از ابزارهای تحلیلی است که به شما کمک میکند بفهمید کاربران چگونه سایت شما را تجربه میکنند.
بهتر است در تب های گفته شده ارور نداشته باشید و در صورتی که مشکلی را مشاهده کردید سعی کنید تا آن را رفع نمایید. آخرین بخش هم درباره (About) است؛ جایی که میتوانید Property یا دامنه خود را از فهرست رباتهای خزنده حذف کنید. اگر هیچ مشکل امنیتی در سایتتان وجود نداشته باشد، علامت تیک سبز به همراه عبارت «هیچ مشکلی یافت نشد» را در بخش Security issues نمایش داده میشود. این بخش معتبر یا نامعتبر بودن پروفایل نویسندههای سایت را با دو نمودار سبز و قرمز نشان میدهد. زمانی که برای آنالیز و تحقیق صرف میکنیم 10 برابر زمانی که برای تولید محتوا در نظر گرفتهایم، ارزشمند است. خیر، آمار مرتبط با تبلیغات در گوگل توی داشبورد گوگل ادز به شما داده میشه و به این کلیکها اضافه نمیشه.
توانایی هوش مصنوعی در پاسخ به پرسوجوها با پاسخهای ترکیبی ممکنه تعداد کلیکهای کاربر به وبسایتهای خارجی رو کاهش بده و روی درآمدهای تبلیغاتی و تعامل با محتوا تأثیر بذاره. به عنوان یک موتور مولد، با توجه به جستجو شما پاسخی رو براساس موضوع تولید میکنه که شامل متن، تصاویر، لیست، مکانهای Google Maps و غیره هست. در حالی که Google AI Overviews ممکنه در ابتدا تعداد کلیکها به صفحات وب واقعی رو کاهش بده، اما این فرصت رو هم برای بازاریابها فراهم میکنه تا سریعاً توجه رو به خود جلب کنن. اگر هوش مصنوعی محتوای سایت شما رو در نمای کلی قرار بده، این میتونه دید شدن برند و تخصص درک شده رو افزایش بده. EEAT اعتبار و تجربه کاربری ارائه شده توسط محتوا رو ارزیابی میکنه، در حالی که محتوای متخصص-محور از دانش عمیق و تخصصی برای ارائه بینشهای دقیق و معتبر استفاده میکنه.
یکی دیگر از بخشهایی که در صفحه اصلی سرچ کنسول وجود دارد و با کلیک روی آن میتوانید اطلاعات و آمارهایی در مورد سایت خود به دست آورید، وضعیت ایندکس است. در این بخش گوگل با استفاده از رباتهای خود تمام بخشهای سایت شما را بررسی میکند و وضعیت آنها را به طور دقیق مشخص میکند. صفحاتی که از قبل بررسی شده مجددا بازبینی میشوند و در صورت ایجاد هر تغییری روی آنها، متناسب با الگوریتمها بررسی میشوند. تحلیل داده های سرچ کنسول یکی از مهم ترین مراحل در بهینه سازی سایت و بهبود عملکرد در موتورهای جستجو است. سرچ کنسول (Google Search Console) ابزاری رایگان از گوگل است که به صاحبان سایت ها کمک می کند تا داده های عملکرد وب سایت خود را بررسی و تحلیل کنند.
حالا وقت آن است که با این اسکریپت آزمایش کرده و روش های جدیدی برای استفاده از آن پیدا کنید. این ترکیب به شما کمک می کند تا زمان خود را برای تحلیل صفحات مختلف هدر ندهید و به طور مؤثرتر بر روی بهینه سازی و آنالیز سئو سایت تمرکز کنید. در این مرحله، شما باید کاربران مجاز به استفاده از این ابزار را مشخص کنید. همچنین باید اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را وارد کرده و مراحل مختلف را کامل کنید. در این بخش به صورت مستقیم با پشتیبانی سرچ کنسول و متخصصان گوگل در ارتباط باشید و مشکلات و سوالات خود در رابطه با سرچ کنسول را بیان کنید. در بخش submit feedback همچنین میتوانید از صفحه سرچ کنسول خود اسکرین شات گرفته و با پشتیبانی گوگل به اشتراک بگذارید.
این رویکرد جدید برای تولیدکنندگان محتوایی که میخوان در محیط جستجوی روزافزون مبتنی بر هوش مصنوعی موفق باشن، بسیار مهمه. ظهور بهینهسازی موتور مولد (GEO) نشاندهنده تغییری محوری در شیوههای SEO هست که اونها رو با قابلیتهای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مثل Google AI Overviews و Bing Chat مایکروسافت همسو میکنه. این تغییر نیاز به تمرکز روی تولید محتوایی داره که نه تنها رتبه خوبی داشته باشه، بلکه اطلاعات کلیدی رو هم به طور خلاصه ارائه کنه تا با معیارهای Google AI Overviews مطابقت داشته باشه. این فناوری که سال گذشته به عنوان SGE معرفی شد، حالا پالایش شده و به نوعی به Google AI Overviews تغییر نام داده، که عملکردش رو بهتر توصیف میکنه – یعنی ارائه یک نمای کلی جامع در بالای نتایج جستجو. این تغییر برای سادهسازی دسترسی به اطلاعات طراحی شده و به کاربرها اجازه میده تا بدون اینکه از صفحه جستجوی اولیهشون خارج بشن، موضوعات پیچیده رو سریع درک کنن.
گوگل سرچ کنسول به شما این امکان را میدهد تا تمامی لینکهای ورودی و داخلی سایت را تحلیل کرده و مشکلات موجود را رفع کنید. با شناسایی لینکهای شکسته و اصلاح آنها، میتوانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید. همچنین، لینکهای باکیفیت خارجی میتوانند اعتبار سایت شما را نزد گوگل بهبود بخشند و به افزایش رتبه سایت کمک کنند. گوگل سرچ کنسول (GSC) به شما امکان میدهد تا عملکرد وبسایت خود را در موتورهای جستجو تحت نظر داشته باشید. با استفاده از این ابزار میتوانید اطلاعات دقیقی درباره تعداد بازدیدکنندگان، موقعیت جغرافیایی آنان، و کلمات کلیدی که منجر به بازدید سایت شما شدهاند، به دست آورید.
اتصال دادههای سرچ کنسول به گوگل شیتز به شما کمک میکند تا تحلیلهای گوناگون را با دقت بیشتری انجام دهید. گوگل سرچ کنسول که قبلاً با نام وب مستر تولز (Webmaster Tools) شناخته میشد، ابزاری است که توسط گوگل برای کمک به وبمسترها در مدیریت و بهینهسازی وب سایت ها ارائه شده است. این ابزار به شما امکان میدهد تا عملکرد وبسایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید و مشکلات فنی را شناسایی و برطرف کنید. گوگل توصیه میکند از ابزار بررسی URL بطور درست و اصولی استفاده نمایید؛ چرا که پارامترهای نادرست URL میتواند بر عملکرد رباتهای موتور جستجوی گوگل که از سایت شما اطلاعات جمع آوری میکنند، اثری منفی بگذارد. شما میتوانید با نوشتن URL مورد نظر خود در نوار جستجوی سرچ کنسول (مطابق شکل زیر)، به آنها بپردازید.
علاوه بر این، از آنجایی که اثربخشی بازاریابی محتوایی تا حدود زیادی به فعالیتهای سئویی شما گره خورده است، میتوان گفت سرچ کنسول بهترین ابزار برای ارزیابی محتواهای موجود سایت بهمنظور رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی است. بخش Performance ابزار سرچ کنسول، مهم ترین بخشی است که گوگل در اختیار ما قرار داده است. Sitemap یا نقشه سایت که به گوگل کمک میکند صفحات مختلف سایت را بهتر شناسایی کند. ارتباط با گوگل از طریق این بخش انجام می شود، شما از این طریق میتوانید نظرات و پیشنهادهای خود را به تیم search console google ارسال کنید. برای این کار روی Submit feedback کلیک کرده و با صفحهی زیر مواجه میشوید، کافی است نظر و پیشنهاد خود را با ضمیمه کردن یک اسکرین شات در کادر مربوطه بگذارید و سپس روی کلمهی send کلیک کنید.
همچنین سرچ کنسول تعداد لینک های دریافتی سایت و مشکلات سایت را به شما نشان میدهد. این اسکیما به گوگل کمک میکند تا اطلاعات مهم درباره این افراد را در نتایج جستوجو برجسته کند. این اطلاعات شامل نام، نام کاربری در شبکههای اجتماعی، عکس پروفایل، تعداد دنبالکننده و میزان محبوبیت محتوای آنها میشود. در این بخش اطلاعات مربوط به عملکرد سایت شما را در بازههای زمانی مختلف نشان داده میشود. این تب به شما امکان میدهد، روندهای ترافیک سایت خود را در طول زمان مشاهده کنید.
بخش Coverage در سرچ کنسول اطلاعاتی درباره وضعیت ایندکس صفحات شما و مشکلاتی که ممکن است داشته باشند، می دهد. مشاهده می کنیم که تمامی نتایج اول این عبارت، صفحات آرشیو (کتگوری یا تگ) هستند. این یعنی گوگل نیاز کاربر را تشخیص داده و متوجه شده است که صفحات آرشیو بهترین پاسخ برای کاربر هستند. اگر میخواهید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید، مشاوره رایگان با متخصصان ویرا آریان را دریافت کنید و با استفاده از نکات کلیدی که در این مقاله بیان شد، بهینهسازی وبسایت خود را آغاز کنید. درصورتیکه همچنین صفحهای نمایش داده نشد، شما با یک یا چند خطا مواجه شدهاید که با کلیک بر روی آنها میتوانید توضیحات مربوط به خطاها را ببینید و در مورد شیوهی حل آنها اطلاعاتی بهدست آورید.
از طریق این بخش پیامهایی که در ایمیلی که متصل به سرچ کنسول شما است برای شما ارسال میشود که میتوانید آنها را ببینید. به این صورت شما میتوانید از طریق این پیامها مشکلات وبسایت خود را شناسایی کرده و امکان بهبود بخشیدن به وبسایت خود را داشته باشید. در این قسمت از نحوه کار با گوگل سرچ کنسول قصد داریم بخش Security & Manual Actions را بررسی کنیم. این بخش دارای دو قسمت Manual Actions , Security issues است، که به توضیح یکایک آنها میپردازیم. امروزه تعداد کاربرانی که با دیوایسهای مختلف بهخصوص کاربرانی که با موبایل وارد گوگل میشوند بسیار زیاد شده است.
در این قسمت هم بسیار مهم است که صفحه اصلی سایت شما، و در اولویت بعدی Money Pageها، بیشترین تعداد لینک را دریافت کرده باشند. در اینجا لیست صفحات سایت خودمان را به ترتیب تعداد لینک های داخلی که دریافت کرده است، مشاهده می کنیم. فعلا نمی خواهم وارد جزئیات لینک سازی بشوم و بحث ahrefs را باز کنم، پس بهتر است فعلا به تحلیل بخش Links در سرچ کنسول سایت خودمان بپردازیم. از نظر من، نیازی به بررسی جدی خطاهای دسکتاپ نیست، چرا که گوگل در حال حاضر نسخه موبایل را معیار رتبه بندی های خود قرار می دهد. بنابراین در این پست قصد دارم از تجربه خودم استفاده کنم و گزارش گیری صحیح و تحلیل سرچ کنسول را آموزش بدهم.
یکی از مهمترین پیشرفتهایی که در کنفرانس توسط الیزابت (لیز) رید، معاون و رئیس جستجوی گوگل ارائه شد، توانایی مدیریت موثر پرسوجوهای پیچیده است. اساس Google AI Overviews این ایده است که “گوگل به جای شما سرچ میکنه.” این رویکرد اساساً درباره کارایی و عمق سرچه. گوگل با بهبود قابلیتهایی که اول با SGE معرفی شده بود، همچنان مرزهای توانایی هوش مصنوعی در جستجو رو جابجا میکنه – و اون رو سریعتر، دقیقتر و فوقالعاده کاربرپسند میکنه. در صورتی که سایت به این بزرگی دارید، مبلغ ۲۳ دلار در ماه، هزینهٔ خیلی بزرگی برایتان نیست و البته به بسیاری از ابزارهای جانبی دیگر مثل هاتجر (ماهانه ۴۰ دلار) نیازی نخواهید داشت. یا مثلا اگر از افزونهٔ MonsterInsights برای ایجاد داشبورد آنالیز روی وردپرس (وردپرس چیست؟) استفاده میکردید، با ماتومو نیازی به خرید این افزونه ندارید و افزونهٔ اختصاصی خود ابزار، داشبورد وردپرسی را هم ارائه میکند. برای ردیابی عملکرد فرمهای آنلاین در گوگل آنالیتیکس، باید ردیابی رویدادها (Event Tracking) را بهصورت دستی تنظیم کنید.
گوگل سرچ کنسول در واقع یک ابزار تحلیلی است که به طور دقیق همۀ جنبههای مختلف سایت را مورد بررسی قرار داده و آنها را به صورت آمار، نمودار، نکات و هشدارها به شما ارائه میدهد. در حال حاضر بهترین ابزار تحلیلی که برای سایتها وجود دارد و از همه دقیق و کاملتر است، گوگل سرچ کنسول است. گوگل سرچ کنسول با ارائه دادههای دقیق و منظم، امکان همکاری بهتر بین اعضای تیم بازاریابی دیجیتال را فراهم میکند. هر عضو تیم میتواند به گزارشهای سرچ کنسول دسترسی پیدا کند و داده های مرتبط با کار خود را تحلیل کند. این ابزار به تمامی اعضای تیم اجازه میدهد تا با اطلاعات دقیقی که از گوگل سرچ کنسول به دست میآورند، وظایف خود را بهتر و بهینه تر انجام دهند. بخش Experience تجربه کاربری (UX) را هدف قرارداده و اطلاعاتی در مورد سرعت بارگذاری سایت روی موبایل و دسکتاپ، رتبهبندی گوگل و سرعت و عملکرد کلی سایت از نظر تجربه کاربری ارائه میدهد.
تکنیکها و استانداردهای مورد نیاز برای بهبود تجربه کاربری به صورت کامل در کارگاه سئو تکنیکال آموزش داده میشود. در بخش Performance چکیدهای از عملکرد وبسایت خود در جستجوی گوگل را مشاهده خواهید کرد. بخش Coverage گوگل سرچ کنسول در همین صفحه چکیدهای از تعداد صفحه با خطا و تعداد صفحه معتبر را نشان میدهد. بخش Experience خلاصهای از تجربهی صفحات وب در تلفن همراه، قسمت Core Web Vitals که نشاندهندهی وجه متمایزی از تجربهی کاربری است و قابلیت استفاده از موبایل را نشان می دهد. بخش Enhancements نیز خلاصهای از گزارشهایی را میدهد، که امکان مشاهدهی سطح عملکرد وبسایت خود و هرگونه خطا که باید به آن توجه داشته باشید در این صفحه، نمایش داده میشود.
بازاریابان میتوانند کوئریهایی را که کاربران برای یافتن وبسایتشان استفاده میکنند، مشاهده کنند که به آنها این امکان را میدهد محتوا را بر اساس کلمات کلیدی محبوب و روندهای جستوجو بهینه کنند. این گزارش به شما کمک میکند تا مشکلات ایندکس و خطاهای فنی را به سرعت شناسایی و رفع کنید تا صفحات بیشتری از سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شوند. این گزارش به شما کمک میکند تا عملکرد صفحات و کلمات کلیدی مهم را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمگیریهای لازم برای بهبود سئوی سایت خود را اتخاذ کنید. پیش تر عنوان کردیم که هدف اصلی سرچ کنسول کمک به وبمسترها برای تحلیل و بهینه سازی وب سایت می باشد تا بتوانند در نتیج موتورهای جستجو جایگاه مناسبی را بدست آورند. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که استفاده از سرچ کنسول تا چه اندازه می تواند به سئو وب سایت شما کمک کند.
مقالهی “گوگل سرچ کنسول چیست و چرا برای ثبت سایت در گوگل ضروری است؟” به معرفی و توضیح ابزار مهم گوگل سرچ کنسول پرداخته و اهمیت آن را برای وبسایتها و صاحبان کسبوکارهای آنلاین بررسی میکند. این ابزار رایگان از طرف گوگل ارائه شده و به مدیران وبسایتها این امکان را میدهد که عملکرد وبسایت خود را در نتایج جستجو بررسی کنند، مشکلات ایندکس شدن صفحات را شناسایی کنند و از مشکلات سئو مطلع شوند. در این مقاله، علاوه بر معرفی قابلیتهای مختلف گوگل سرچ کنسول، به دلایلی خواهیم پرداخت که چرا ثبت وبسایت در گوگل سرچ کنسول میتواند باعث بهبود عملکرد سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجو شود. این ابزار اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوهی خزش (crawling)، ایندکس شدن (indexing) و نمایش صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو ارائه میدهد. با استفاده از گوگل سرچ کنسول میتوانید مشکلات فنی وب سایت خود را شناسایی و برطرف کنید، عملکرد وبسایت در نتایج جستجو را بهبود بخشید و در نهایت ترافیک ارگانیک وبسایت خود را افزایش دهید. گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان از گوگل است که به وبمسترها و مدیران وبسایتها کمک میکند تا عملکرد سایت خود را در موتور جستجوی گوگل نظارت کنند.
در این روش که میتوان از آن برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول استفاده کرد، دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در پوشه public_html است. به این صورت که شما باید، فایل HTML که گوگل سرچ کنسول به شما ارائه میدهد را دانلود کنید و پسازآن وارد کنترل پنل هاست خود شوید. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یک ابزار رایگان مدیریت سایت و سئو است که توسط گوگل ارائهشده است. درگذشته نام این ابزار گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) بوده که امروزه به سرچ کنسول تغییر کرده است. در این مقاله ابتدا به تعریف و سپس نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را آموزش میدهیم.
نقشه سایت فهرست کاملی از صفحهها و اطلاعات موردنیاز درباره آنها است که به گوگل کمک میکند صفحههای جدید و محتواهایشان را سریعتر کراول و ایندکس کند. گوگل برای نمایش محتوای سایت شما به کاربران ابتدا باید آن را در فهرست خود ذخیره کند. این کار توسط رباتهای خزنده انجام میشود که به سایت شما سر میزنند، اطلاعات صفحههای را بررسی و تجزیهوتحلیل کرده و درصورت نبود مشکل، آنها را در فهرست گوگل ثبت میکنند. پس از ایندکس شدن، رتبهبندی صفحههای بر اساس الگوریتمهای گوگل انجام میشود. نحوه استفاده از نشانهگذاریهای استاندارد در کارگاه آموزش سئو تکنیکال به صورت کامل ارائه میشود.
اگر بهدنبال طراحی سایت وردپرسی هستید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «معرفی بهترین و سریعترین قالبهای وردپرس (۱۵ پوسته برای انواع سایتها)» را بخوانید تا با قالبهای ریسپانسیو و سریع آشنا شوید. هرچه در سایتتان تجربهٔ لذتبخشتری برای کاربر خلق کنید، او هم تعاملش را با شما افزایش میدهد و این از چشم گوگل دور نمیماند. این بخش از کنسول کمی فنیتر از بقیه قسمتهاست و گزارشی از آخرین بهروزرسانیها، صفحات ایندکسشده و نشده و خطاها و هشدارهایی که گوگل در کراول و ایندکسکردن صفحات شما با آن مواجه شده، نشان میدهد. گوگل برای اینکه صفحات مختلف یک سایت را ثبت و به کاربر نشان دهد، رباتهای خزندهاش را سراغ آنها میفرستد و طی یک فرایند و مانور سه مرحلهای، کار ثبت آن را پیش میبرد. این ابزار همان نوار جستوجوی بالای صفحهٔ اصلی است که با جستوجوی URL یا آدرس یک صفحه در آن، میتوانیم وضعیت آن را بررسی کنیم.
دلیل آن هم میتواند پارامترهایی مثل شخصیسازی دادهها برای کاربر از سمت گوگل و همچنین مسئلهٔ نمایش بر اساس موقعیت جغرافیایی باشد. امروزه اکثر کاربران (چیزی در حدود 60-70%) از موبایل استفاده می کنند و این آمار در اکثر سرچ کنسول های وبسایت ها به چشم می خورد. تب Pages در بخش Performance سرچ کنسول، دیتا و اطلاعات را براساس صفحه در اختیار ما قرار می دهد. این بخش به شما امکان میدهد تا لینکهای ورودی به سایت و لینکهای داخلی را بررسی کنید. نظارت بر لینکها برای جلوگیری از لینکهای مخرب و بهبود وضعیت سئوی سایت ضروری است. اگر وبسایت شما با مشکلاتی مثل هک شدن شامل حملات محتوایی و یا URL، آلوده به بدافزارهایی مثل حملات SQL، پیکربندی سرور، حملات کدی، تروجان باشد یا هک شده باشد، گزارشی از آن را دریافت میکنید.
به خوبی میدانیم که لینکسازی تاثیر بسیار زیادی بر کسب جایگاه، تعیین اعتبار و کیفیت صفحات اینترنتی دارد. در این بخش از ابزار قدرتمند گوگل سرچ کنسول میتوانیم اطلاعات آماری از وضعیت لینکسازی خارجی و داخلی سایت خود دریافت کنیم. استفاده از نشانهگذاری استاندارد یا همان Schema به ما کمک میکند که درک گوگل از محتوای صفحات را سادهتر کرده و نحوه نمایش نتایج در جستجو را بهبود بخشیم. با این کار هم جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب میکنیم و هم شانس خود را برای افزایش نرخ کلیک کاربران افزایش میدهیم. این کاربران براساس نوع تایید هویت و میزان سطح دسترسی به سه دسته اصلی تقسیم میشوند.
در ادامه پاسخ به سوال سرچ کنسول چیست به چگونگی و اصول استفاده از آن میرسیم. این ابزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد، بنابراین استفاده از آن برای همه افرادی که با وبسایت سروکار داشته و موتور جستجو گوگل و ارتقا در رتبهبندی آن، هدفی است که دارند، حائز اهمیت است. امروزه کاربران زیادی از طریق دستگاه های موبایل به اینترنت دسترسی دارند و به همین دلیل، سازگاری سایت با موبایل یک فاکتور مهم در سئو است. بخش Mobile Usability در گوگل سرچ کنسول به شما امکان میدهد تا مشکلات مربوط به سازگاری با موبایل را شناسایی و رفع کنید. این مشکلات ممکن است شامل دکمههای بسیار کوچک، فونتهای ناخوانا، و عدم تناسب محتوا با صفحه نمایش باشد.
در این بخش می توانید داده های مربوط به عملکرد صفحات سایت، کلمات کلیدی، و سایر اطلاعات را مشاهده کنید. در این قسمت میتوانید در صورت لزوم، هر صفحهای از وبسایت خود را به طور موقت از نتایج جستوجوی کاربران حذف کرده و یا حافظه پنهان آن را تا زمان بازبینی بعدی گوگل پاک کنید. بهترین راه برای اعلام صفحات جدید وبسایت به گوگل، استفاده از فایل نقشه وبسایت است. فقط یکبار باید آدرس فایل را در سرچ کنسول ثبت کنید تا گوگل آن را بررسی کند. سرچ کنسول به بازاریابان اجازه میدهد تا بر عملکرد نشانهگذاری دادههای ساختاریافته در وبسایت خود نظارت کنند، از جمله نتایجی مانند ریچ اسنیپتها و… . افراد از این طریق میتوانند دادههای ساختاریافته خود را بهینهسازی کنند تا رتبه وبسایت خود را در نتایج جستوجو افزایش دهند.
این ابزار قدرتمند به صورت مستمر صفحات سایت ما را آنالیز کرده و در صورت مشاهده هر گونه خطا یا ایراد در پنل سرچ کنسول اطلاع میدهد. در این کارگاه به صورت کامل با گزارشات این بخش و نحوه استفاده از ابزار آشنا میشویم. Matomo یک پلتفرم تحلیل وبسایت است که گزارشهای دقیقی درباره بازدیدکنندگان ارائه میدهد. این گزارشها شامل اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان، منبع ورود آنها به سایت و نحوه یافتن صفحه شما است. همچنین، این ابزار موتورهای جستجو و کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران برای ورود به سایت شما را نمایش میدهد. در رسانهی پیچیده و پرسرعت آنلاین امروز، تحلیل خودکار سئو همچون یک نگهبان میانجی نقشآفرینی میکند که مسیرهای بیشمار برای بهبود و پیشرفت را به شیوهای موثر پیش روی شما باز میکند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/