بهینه بهینه سازی موتورهای جستجو
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای SEO زیگپ
این کلمات یا keywords برای سایتها ارزش بالایی دارند و باید سعی کنند در محتوای صفحات به کار گرفته شوند. کلماتی که تعیین میکنند هر صفحه در چه ارتباطی بحث میکند یا با چه نیتی ایجاد شده است. اولین نشانه ها از جریمه سایتها با رونمایی از الگوریتم پاندا در سال 2011 دیده شد که بر روی سایتهایی با محتوای ضعیف و بی کیفیت اعمال شد. بعدها پنگوئن و برخی دیگر از الگوریتم هایی که بکلینکهای سایتها را بررسی میکردند، اقدام به جریمه و افت رتبه سایتهایی که اقدام به خرید بکلینک کرده بودند،نمودند. پلتفرم پرکاربرد در سئو است که اطلاعات مربوط به بازدیدهای یک سایت در گوگل را فراهم میکند. اما در سئو، باید یک سری اقدامات انجام شود تا در بلندمدت و پس از صرف زمان کافی سایت به صفحه اول نتایج آورده شود.
سیستمهای تطبیق زبان Google پیچیده هستند و میتوانند نحوه ارتباط صفحه شما با بسیاری از جستارها را درک کنند، حتی اگر به صراحت از عبارات دقیق در آنها استفاده نکنید. شما نیز اگر میخواهید سئو سایت خود را ارتقا دهید می توانید از طریق صفحه درباره ما یا تماس با ما در ارتباط باشید. یکی دیگر از منابع خوب برای یادگیری، بررسی و مطالعه مقالات در پایگاه های اینترنتی معتبر است. وب سایتهایی مانند searchenginejournal.com، searchengineland.com، ahrefs.com و semrush.com 4 مورد از منابع معتبر انتشار مقالات آموزشی هستند که بصورت روزانه مطالب مهمی را منتشر می کنند. ✅نظارت بر تغییرات گوگل- الگوریتمهای گوگل به ویژه الگوریتم های جستجوی محلی مرتبا بروزرسانی میشوند و نسخه های جدیدی ارائه میشود، یکی از اهداف سئو تطبیق با این الگوریتمهاست. ✅محل استقرار شرکت – امکان ثبت آدرس فیزیکی سایت روی نقشه های گوگل برای دسترسی کاربران جهت مراجعه حضوری فراه میشود.
با اینکه امروز سهم آن از بازار جستجو کاهش یافته، این موتور جستجو همچنان در برخی از بخشها و نواحی خاص استفاده میشود. لایکوس علاوه بر جستجوی وب، خدمات دیگری مانند ایمیل و اخبار را به کاربران ارائه میدهد. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائهی محتوای بهروزتر و مرتبطتر به کاربران است. این الگوریتم بهویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائهی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.بهعنوان مثال موضوعات حوزهی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. یکی از جنبههای مهم سئو، بهبود تجربه کاربری و تعامل کاربران با وبسایت است.
استفاده از این سوالات در محتوا میتواند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهد. وقتی صحبت از GEO میشه، ذکر برند و ارتباط نقش محوری در تعیین رتبهبندی موتورهای جستجو دارن. شما همچنین ممکن است اصطلاحات سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را شنیده باشید. علت اینکه ترافیک دیگر از اهداف اصلی سئو نمیباشد این است که درصد بسیاری از ترافیک سایت میتواند نامرتبط با فعالیت اصلی سایت بوده و درامدی را برای وب سایت به همراه نداشته باشد. در فروشگاههای اینترنتی که به دنبال فروش مستقیم محصولات خود و افزایش درآمد هستند، کاملا منطقیست که هدف آنها افزایش بازدیدکنندگان و بهینهسازی صفحات سایت در جهت فروش بیشتر محصولاتشان باشد.
پارسی جو یکی از قدیمیترین موتورهای جستجوی ایرانی می باشد که در سال 1388 راهاندازی شده است. این موتور جستجو محتوای فارسی تمرکز دارد و امکاناتی مانند جستجوی وب، جستجوی تصاویر، جستجوی ویدیوها و جستجوی اخبار را به کاربران خود ارائه میدهد. پارسی جو ازجمله موتورهای جستجوی ایرانی است که رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد و در بین کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. DuckDuckGo یک موتور جستجوی وب است که بر حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز دارد. این موتور دادههای شخصی شما را جمعآوری یا ردیابی نمیکند و نتایج جستجوی بیطرفانهای را ارائه میدهد.
با استفاده از robot.txt میتوانید از خزندههای گوگل بخواهید تا برخی از صفحات وبسایت شما ایندکس نکند. گوگل با داشتن بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در جستجوی اینترنت، بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان شناخته میشود. موتورهای جستجو اغلب الگوریتمهای خود را بهمنظور تجربه بهتر کاربر تغییر میدهند و هدف آنها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آنهاست. موتورهای جستجو از اطلاعات شخصی کاربران خود مانند سابقه جستجو و موقعیت مکانی برای ارائه نتایج مرتبطتر و تبلیغات هدفمند استفاده میکنند. با این حال، آنها موظفاند تا از این اطلاعات به طور محرمانه محافظت کنند و به حریم خصوصی کاربران خود احترام بگذارند. بینگ Bing یک موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت است که در سال 2009 راهاندازی شد.
MarketMuse یکی از ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته است که به تحلیل محتوای وبسایتها میپردازد. این ابزار به شما کمک میکند تا استراتژی محتوای خود را بهبود ببخشید و محتوایی بهینه و جامع ایجاد کنید. MarketMuse با تحلیل محتوا و ارائه نقشههای محتوایی (Content Briefs) میتواند به شما در تولید محتوای متناسب با نیاز کاربران کمک کند. اولین کاری که مدیر یک سایت لازم است انجام دهد، معرفی سایت و صفحات داخلی آن به موتورهای جستجو، جهت نمایش در نتایج آن است. متا تگ ها برای کمک به وبمسترها آمده اند تا موضوعات مثل کلمات کلیدی، اهمیت صفحات و ایندکس شدن یا نشدن هر صفحه را برای جستجوگرها مشخص کنند.
پس تا آخر مقاله با من همراه باش و از زیبایی های سئو و دیجیتال مارکتینگ لذت ببر. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به درستی در فضای آنلاین شما تنظیم شده است تا به راحتی در Google Maps پیدا شود. اصولا سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس این مورد به صورت پیش فرض اعمال می کنند. برای بررسی نحوه مشاهده Google صفحه شما، از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو استفاده کنید . با این حال، معمولا افراد علاقه مند خود را فقط به یک سبک یادگیری محدود نمی کنند.
این موتور یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به دنبال موتور جستجویی هستند که به حریم خصوصی آنها احترام بگذارد و نتایج جستجوی بیطرفانه ارائه دهد. در اواخر دهه 1990، شاهد ظهور موتورهای جستجوی قدرتمند و محبوبی مانند Yahoo! و AltaVista بودیم. این موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتمهای پیچیده و پایگاههای داده عظیم، نتایج جستجو را به طور مرتب رتبهبندی میکردند و به کاربران تجربهی بهتری از جستجو را ارائه میدادند. الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، بهصورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. Google یک موتور جستجوی کاملاً خودکار است که از خزنده های وب برای کاوش در وب به طور مداوم استفاده می کند و به دنبال سایت هایی برای اضافه کردن به فهرست ما است. در حقیقت ، اکثریت قریب به اتفاق سایتهای ذکر شده در نتایج ما به صورت دستی برای گنجاندن ارسال نمی شوند ، بلکه هنگام خزیدن وب به صورت خودکار پیدا و اضافه می شوند.
برای استفاده موثر از موتورهای جستجو، باید از نحوه عملکرد آنها و الگوریتمهای رتبهبندی آنها آگاهی داشته باشید. همچنین باید از کلمات کلیدی مناسب در جستجوهای خود استفاده نمایید و از فیلترهای موجود در موتورهای جستجو برای محدود کردن نتایج جستجو استفاده کنید. Ask.com که قبلا با نام Ask Jeeves شناخته میشد، یک موتور جستجوی اینترنتی و سرویس پرسش و پاسخ است که در سال 1995 تاسیس شد. این موتور جستجو در کنار گوگل، یاهو و بینگ، یکی از محبوبترین موتورهای جستجو در جهان به شمار میرود و به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از کلمات کلیدی، تصاویر، ویدیوها و سوالات به جستجوی اطلاعات بپردازند. همانطور که در قسمتهای قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش میکند تا با بهروز نگه داشتن الگوریتمهای خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکتهی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوهی عملکرد آنها بهدلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمیشود.
چون به کمک این روش از طریق موتورجستجو اقدام به معرفی سایت به مخاطبان و جذب مشتری میکنیم. اما SEM جستجو مفهومی وسیعتر است که روشهای دیگری مثل تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز را نیز شامل میشود. همانطور که ترفندهای سئو سال به سال در حال پیشرفت هستند، تاکید بر محتوای خوب هرگز مهمتر از این نبوده است. موتورهای جستجو میدانند که کاربران از طریق جستجوهای آنلاین به دنبال پاسخ هستند – بنابراین به برندهایی که سخت تلاش میکنند تا به کاربران ارزش بدهند، پاداش میدهند. همانطور که میدانید فایل robot.txt دستورات برنامهنویسی را در خود دارد که در هاست سایت شما آپلود میشود. کاربرد این فایل، ارتباط با رباتهای موتور جستجو است و تلاش میکند تا شما بتوانید نسبت به رفتار کراولهای گوگل یک کنترل نسبی داشته باشید.
این تاکتیک های غیراخلاقی نمیتوانند به بهبود رتبه کمک نمایند و اغلب به جریمه سایت ختم می شود. رایج ترین تکنیک های کلاه سیاه شامل پر کردن صفحه از کلمات کلیدی، پنهان سازی، خرید لینک انبوه و شبکه های PBN است. طبق اصول سئو، ساخت لینک های داخلی میان صفحات، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایتها محسوب می شود. لینک ها موجب ارتباط بهتر صفحات سایت با هم می شوند و قدرت دامنه را افزایش می دهند. لینک می تواند منجر به حضور بیشتر کاربران شود و آنان را به بازدید از صفحات بیشتری ترغیب نماید.
کسب رتبه اول در جستجوی یک عبارت میتواند دلیلی بر پیشرو بودن آن سایت در کسب و کار مربوطه باشد. با استفاده از ابزارهای بررسی رتبه سایت میتوانید به صورت اتوماتیک به چک کردن آن در کلمات کلیدی مختلف بپردازید. وقتی که یک سایت به جای فروش بیشتر، تمرکز خود را روی تولید محتوا در جهت توضیح نوع کالا یا خدمات ارائه شده برای بالا بردن اطلاعات کاربران میگذارد، رویکردهای سئو نیز متعاقبا تغییر میکند. در این نوع هدفگذاری به جای تمرکز بر روی فروش بیشتر، باید بر روی صفحاتی که توصیف کننده محصولات، خدمات و کسب و کار شماست، تاکید کرد. در سالهای اخیر سئو بیشتر از حد تصور پیشرفت کرده و تکامل پیدا کرده است.
این ابزار با تحلیل محتوای صفحات برتر در نتایج جستجوی گوگل، به شما کمک میکند تا محتوای خود را بهینه کنید و رتبه بهتری کسب کنید. Surfer SEO میتواند به شما بگوید که چه کلمات کلیدی را باید در متن خود استفاده کنید، چه تعداد پاراگراف، عناوین و لینکها مناسب است و حتی پیشنهاداتی برای بهبود ساختار متن ارائه دهد. بهینه سازی موتور جستجو-SEO چیست؟ بهینهسازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به بهبود دیده شدن یک وبسایت در نتایج طبیعی (غیرپرداختی) موتورهای جستجو کمک میکند. این فرآیند شامل مجموعهای از تکنیکها و روشهایی است که به افزایش ترافیک و جذب بازدیدکننده بیشتر به سایت از طریق موتورهای جستجو میپردازد. فناوری هوش مصنوعی ماشینها را قادر میسازد بدون دخالت انسان صحبت کنند، گوش کنند، صحبت کنند، بنویسند و عملکرد بهتری داشته باشند—الکسا، سیری یا کورتانا نمونههایی از دستیارهای صوتی مجهز به هوش مصنوعی هستند. موتورهای جستجو در حال حاضر برای ارائه پرس و جوهای مرتبط به جستجوهای صوتی که به طور مداوم در حال افزایش هستند، به فناوری هوش مصنوعی متکی هستند.
بارگیری بر اساس تقاضا، زمان را مدیریت میکند که موجب افزایش سرعت سایت میشود و در تجربه کاربری (ux) نیز تاثیر مثبت دارد. یعنی کاربر زمان کمتری را برای مشاهده صفحه منتظر میماند و زمانیکه در حال مشاهده تصاویر بالای صفحه است، سایر تصاویر با خواست کاربر به نمایش در میآیند. Black hat seo به جای ایجاد وبسایت کاربرپسند، به دنبال بازی و فریب الگوریتم ها، رباتها و حتی کاربران است.یعنی روشهایی که سعی در دور زدن قوانین دارند، اما خیلی راحت هم شناسایی میشوند. کلمات کلیدی، عبارات، کلمه یا حتی جملاتی هستند که کاربران برای یافتن اهداف خود، جستجو استفاده میکنند. زمانیکه شما چیزی را در گوگل سرچ میکنید، از کلمات کلیدی استفاده میکنید.
اگر سایر صفحات سایت شما فقط دارای لینک های داخلی از صفحات بدون فهرست هستند، این احتمال وجود دارد که گوگل آنها را پیدا نکند. هیچ کس نمی داند همه این عوامل رتبه بندی چیست، اما، ما برخی از آنها را می دانیم چرا که در مدت چند سال با با انجام دادن پروژه های متعددی به تجربه بالایی در این زمینه رسیده ایم. اگر در هر یک از این آزمایشها، سایت شما عملکرد ضعیفی داشته باشد، پس به بهینهسازی نیاز دارد. استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights، GTmetrix، یا Pingdom میتواند به شما نشان دهد که سایت شما از لحاظ سرعت لود چگونه عمل میکند و چه جنبههایی نیاز به بهبود دارند. ارزیابی عینی ساختار محتوا، کیفیت و سایر جزئیات میتواند مبنایی برای اجرای استراتژیهای بهتر در طول زمان فراهم کند. در زیر زمینه های خاصی که می توانید در سال جاری اولویت بندی کنید آورده شده است.
در ادامه درک سئو چیست باید با اصطلاحات پرکاربرد و مفاهیم پایه این فرآیند آشنا شوید. کلمات و لغاتی که در این حوزه استفاده میشوند و به نوعی زبان تخصصی سئو بشمار میروند. سایتهای خبری یا سازمانی بیشتر به محتوا نیاز دارند، زیرا کاربر برای خرید محصولی خاص به این وبسایتها مراجعه نمیکند. ولی نتیجه ای که از این فرآیند بدست میآید میتواند تا مدت زمان طولانی و بدون صرف هزینه های تبلیغاتی، بازدید سایت را تضمین کند. درحالیکه در بازاریابی موتورجستجو و شبکه های اجتماعی، با قطع هزینه، تبلیغات نیز لغو خواهد شد.
برای انجام این کار، ترافیک ارگانیک مورد نیاز است و کلمات کلیدی شما برای انجام آن عملکرد ضروری است. استفاده از شبکههای اجتماعی میتواند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر سئو (بهینهسازی موتور جستجو) سایت شما داشته باشد. یکی از مهم ترین تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو، افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما است. زمانی که شما محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، افراد بیشتری آن را می بینند و ممکن است به وب سایت شما مراجعه کنند. سئو فقط مختص وبسایت نیست، شما با سئو اینستاگرام میتوانید تعال بیشتری با کاربران داشته باشید.
گوگل می تواند این اطلاعات را بیاموزد و دایرکتوری های مختلف را در فرکانس های مختلف بخزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساختارهای سایت جستجوگر، راهنمای ما برای سایت های تجارت الکترونیک را بررسی کنید ، که ساختار URL خوب برای آنها مهمتر است زیرا آنها بزرگتر هستند. بخشهایی از URL را میتوان در نتایج جستجو بهعنوان خردههای نان نمایش داد، بنابراین کاربران میتوانند از URLها برای درک اینکه آیا نتیجه برای آنها مفید است یا خیر، استفاده کنند. این ابزار را میتوان بهترین و قدرتمندترین ابزار رایگان سئو سایت در گوگل دانست که کاربردهای حیاتی برای سئوکارها و مدیران سایتها دارد. شما به راحتی میتوانید با مراجعه به سایت google search console سایت خود را ثبت و وریفای کنید.
در جدول زیر، خلاصه اطلاعات مربوط به تمام الگوریتم های گوگل ارائه شدهاست تا بتوانید با دید عمیقتری از آنها در بهینه کردن موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) سایت خود استفاده کنید. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. این ابزار به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی را شناسایی کنید، رقبا را تحلیل کنید و کمپینهای تبلیغاتی خود را بهبود دهید. SEO به جذب بازدیدکنندگانی کمک میکند که به طور فعال به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که وبسایت شما ارائه میدهد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری